Dag 3 Venetie - Reisverslag uit Rome, Italië van Margreet en Henk - WaarBenJij.nu Dag 3 Venetie - Reisverslag uit Rome, Italië van Margreet en Henk - WaarBenJij.nu

Dag 3 Venetie

Door: Margreet & Henk

Blijf op de hoogte en volg Margreet en Henk

07 Augustus 2009 | Italië, Rome

Naar Venetie is niet zo'n moeilijke onderneming. De beste tip uit de reisbescheiden en van de receptioniste is dat je met de auto naar Mertse gaat daar je auto parkeert voor 8 euro en dan met de trein naar Venetie een retourtje per persoon is 2 euro. Nou daar kan Nederland niet tegen op.
Als je aankomt en je stapt het station uit in Venetie dan krijg je een overweldigend gevoel.

Prachtig is de stad. Bruggetjes, bootjes, water en wandelaars.
Wij hebben de gehele dag gewandeld.
We hebben alle bezienswaardigheden bekeken of langsgelopen. Maar we zijn op het Sint Marcoplein geweest en in de Basiliek. Helaas mocht je daar geen foto's nemen maar ik heb een paar kaarten gekocht om nog even na te genieten van al deze pracht.

En dan te bedenken dat ze de gehele kappel met glas mozaiek hebben bedekt. Zulke kleine mozaieksteentjes het is onverstelbaar. En ik moet nog nadenken hoe ik een vogelhuisje ga mozaiken. Dat zijn wel wat grotere steentjes.

Vandaag zijn we via Venetie naar Murano gevaren en hebben daar rond gewandeld. We hebben een demomnstratie gezien van het glasblazen. Het eiland staat bekend om zijn glas. En dat glas is erg mooi en erg duur. We hebben niets meegenomen. Ondanks alle verleidingen toch maar niets gekocht.

In de middag zijn we weer terug gegaan naar ons Hotel. Helemaal uitgevloerd van de warmte want het is hier 34 graden.
Ik houd er weer mee op want de accu is te laag. Groetjes maar weer

• 08 Augustus 2009 - 06:44

Gerrie:

Hoi beiden.
    Prachtig hè Venetië! Van wat ik me ervan herinner dan. Zoveel te zien en te doen. Lang lang geleden hebben wij met de auto vanuit Nederland een rondreis gemaakt door veel landen van Europa waaronder ook Italië. Ook Venetië hebben wij 2 dagen bezocht. We vonden het echt fantastisch. Maar ja ik spreek van lang lang geleden. Ik denk in de tijd van de Batavieren zo ongeveer.
    Heel veel plezier samen.
    Groet, Gerrie

• 11 Augustus 2009 - 11:30

Mieke:

Ja, mooi zijn Sint Marcoplein en de de Basiliek. Wij hebben toen wel wat glazen beestjes gekocht.