Paramaribo - Fiets tocht door Crommewijne district - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Margreet en Henk - WaarBenJij.nu Paramaribo - Fiets tocht door Crommewijne district - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Margreet en Henk - WaarBenJij.nu

Paramaribo - Fiets tocht door Crommewijne district

Door: Margreet & Henk

Blijf op de hoogte en volg Margreet en Henk

04 November 2010 | Suriname, Paramaribo

Vanaf het Hotel worden we met een busje vervoerd naar onze fietsverhuur bedrijf genaamd Fietsen in Suriname. We gaan door de Palmentuin richting het water en vandaar uit fietsen we naar het punt waar we met de boot overgaan. Vanaf de boot fietsen we naar het Fort Nieuw Amsterdam.
We krijgen een beetje uitleg en wandelen wat rond. Na anderhalf uur gaan we verder naar de Marienburg. Bij de suikerfabriek krijgten we uitleg van ee indonesiche man. Zijn voorvaderen hebben daar gewerkt.
Ondertussen volgen twee vlooienbalen ons. We zien een beest wat lijkt op een leguaan deze blijkt goed te kunnen rennen voordat de twee vlooienbalen hem bereikt hebben.
Na een goede uitleg over de suikerfabriek gaan we richting de boot. We varen naar de overkant om vandaar weer naar het fietsenverhuur te gaan. Naast de fietsenverhuur zitg restaurant Zus en Zo. Daar gaan we eten om 19.00 uur die avond. Maar nu eerst naar het Hotel om te douchen de foto's op de laptop te zetten en alles weer opladen aan batterijen. Na al deze akties gaan we lopend naar ons restaurant om van een heerlijke maaltijd te genieten.
Na het diner weer naar het Hotel om de nodige dingen te pakken voor de volgende trip naar Overbridge.