Overbridge - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Margreet en Henk - WaarBenJij.nu Overbridge - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Margreet en Henk - WaarBenJij.nu

Overbridge

Door: Margreet & Henk

Blijf op de hoogte en volg Margreet en Henk

06 November 2010 | Suriname, Paramaribo

Vannacht 5 op 6 november enkele keren wakker geweest maar wel heerlijk in de hangmat gelegen.
Er werd dus flink gesnurkt en gepraat in hun slaap. Vandaag gaan we met de boot naar een inheemsdorp. Op de boot eten we ons ontbijt.
We varen uit en zitten een uur in de boot we stoppen even bij een plantage waar een reisgenoot haar voorouders hebben gewerkt en grond hebben gekocht. Daar liggen haar voorouders begraven en nu staat er een leuk huisje waar familieleden bij elkaar komen en een feestje houden. Het grondgebied heet Familie Foort. Back to the Roots girl. We varen verder en stoppen bij een inheemsdorp en wandelen richting de Joden savanna. Daar zien we grafstenen die overal vandaan zijn verzameld uit het omliggende gebied en weer bijelkaar zijn gezet. Na de grafstenen zien we de joodse synagoge die ondertussen een ruine is geworden. Na deze wandeling varen we weer een uur terug naar onze hangmatten.

• 16 November 2010 - 16:54

Gerrie:

Hoi beiden.
    Leuk om jullie reisverslagen weer te lezen en de foto's te bekijken.
    Interessante verhalen allemaal met veel informatie.
    Nog een paar dagen genieten en dan weer terug naar Nederland.
    Nog veel plezier, groetjes, Gerrie