Boven Suriname - Danta Bai - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Margreet en Henk - WaarBenJij.nu Boven Suriname - Danta Bai - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Margreet en Henk - WaarBenJij.nu

Boven Suriname - Danta Bai

Door: Margreet & Henk

Blijf op de hoogte en volg Margreet en Henk

13 November 2010 | Suriname, Paramaribo

Onze laatste avond hier. We krijgen een bonte avond. Ik ben benieuwd wat het ons brengt. Toevalligerwijs hebben we tijdens onze vlucht Ko van Geemert ontmoet die vroeger voorlichter was bij de Gemeente Amsterdam. Vanavond om 20.00 uur wordt zijn boekje gelanceerd "Paramaribo Brasa!" (ik omhels je, Paramaribo). Het jammere is dat we er niet zijn tijdens de lanceren van zijn boekje. Ko komt al 10 jaar in Suriname omdat hij het een prettig land vindt en er aan verkocht is. Op dit moment begrijp ik dat nog niet zo. Misschien later wel.

In de ochtend van deze dag ga ik wassen in de rivier en daarna ons zelf wassen. Het maakt niet uit of je dit onder de douche doet of gewoon in de rivier het water is hetzelfde. Dus dan maar beter in de rivier omdat de douches niet al te schcon zijn. Er wordt gefloten voor het ontbijt later blijkt dit voor een andere groep te zijn maar in ieder geval zaten wel allemaal aan tafel. Jenny onze huis kokkin heeft weer haar best gedaan en een heerlijk ontbijt klaar gezet. Hierna gaan we een korte wandeling van 3km doen. Als we het einde naderen gaan we in de boot en varen een klein stukje verder. Dan gaan er een aantal zwemmend of drijvend de rivier afzakken om dan weer bij Danta Bai te eindigen. Ik ben niet mee gegaan maar Henk is met de groep in het water gegaan. Ze zullen over ongeveer een uur weer bij Danta Bai zijn.

Na het avond eten gaan we richting de bar en begint onze bonte avond.
Er is ook een andere groep gearriveerd en deze bestaat uit medische zendelingen allemaal Suri's.
Op deze avond is er ook een wassing voor kracht en geluk. Zeven personen van onze groep hebben deze ondergaan.
Een kruiden dokter gooit water met diverse kruiden over je heen en mompeld wat woorden die je niet verstaat. En je bent 30 srd lichter maar goed dat is dan nog te overzien als je het door vijf deelt heb je de euro's.

De avond wordt gevuld door plaatselijke muziek de Suri's dansen niet. Ik ga op het stukje vloer wat tot onze beschikking is dansen.
De Suri's beginnen te lachen en Ivan een van onze gidsen gaat naar Henk en zegt dat hij een surinaamse vrouw heeft en waar ik dat geleerd heb.
Uiteindelijk wordt de groep opgezweept door onze kampbeheerder Donald. De suri's doen een polonaise en daarna is het weer stil.

We gaan uiteindelijk om een uur of 11 het bed in om de volgende ochtend weer vroeg te vertrekken.

  • 21 November 2010 - 13:49

    Gerrie:

    Ben ik weer. Deze, 13 november, krijg ik op 21 november om 14.09u binnen.
    Is ook ergens tussen Suri en Nederland blijven hangen.
    Ik ga nu niet meer reageren want jullie zijn al thuis volgens mij.
    Een mooie dag om thuis te komen met het zonnetje. Zorg maar goed voor jezelf zodat je geen last krijgt van het temperatuursverschil.
    Misschien tot van de week bij Atos.
    Groet, Gerrie

  • 24 November 2010 - 21:24

    Joke Halekor:

    Hoi Margreet en Henk
    We hebben genoten van jullie mooie verhalen deze zag ik net zijn jullie al wat gewend aan ons koude kikker landje we zien je wel weer op Atos Groetjes Leo en Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margreet en Henk

Rondreis met Djoser naar Suriname

Actief sinds 21 Juli 2008
Verslag gelezen: 568
Totaal aantal bezoekers 52200

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 22 Februari 2014

Thailand onderweg met famile en vrienden

02 November 2010 - 21 November 2010

Rondreis met Djoser naar Suriname

04 Augustus 2009 - 24 Augustus 2009

Noord Italië

16 November 2008 - 02 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: