van Jungle Experience naar Strand, Zon en Zee - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Margreet en Henk - WaarBenJij.nu van Jungle Experience naar Strand, Zon en Zee - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Margreet en Henk - WaarBenJij.nu

van Jungle Experience naar Strand, Zon en Zee

Door: Margreet Peters

Blijf op de hoogte en volg Margreet en Henk

16 Februari 2014 | Thailand, Ko Samui

Vandaag liggen we te soesen op Koh Samui. Ik heb begrepen dat de grammatica voor wat betreft Nederlands hier niet gecontroleerd kan worden dus we doen het maar mee. Gisteren zijn we aangekomen na het ervaren van de Jungle Experience. De Jungle Experience was de eerste dag luieren en een beetje rond wandelen. In de houten hutjes hebben we geslapen en daarna hebben we een boottocht gemaakt om een wandeling te doen naar een grot.
De volgende ochtend hebben zijn we om zeven uur opgestaan en zijn we gaan varen om vogels te spotten en aapjes.
Daarna het ontbijt en vertrekken we naar Koh ... National Park. Daar aangekomen lijkt het erg mee te vallen de omgeving en worden we naar ons houtenhuisje gebracht het zag er erg leuk uit. In de namiddag verschijnt er een groep Longtail Makaaks. De eerste encouter met de apen is onder de buiten regendouche ze springen van de bomen naar het huisje en drinken water vanuit de douche ruimte. De deuren en ramen dicht houden want anders pikken ze van alles mee wat je niet echt kwijt wil.

De volgende ochten vroeg uit de veren en dan de jungle trekking doen. We volgen het pad van de olifanten. Dit is niet echt een vermoeiende wandeling maar wel de moeite waard. Onderweg verschillende reptielen gezien, spinnen en vogels kwamen er ook voorbij. Je kunt je niet echt voorstellen dat op het zelfde smalle pad ook olifanten lopen.

Na de wandeling verzamelen we ons bij een heerlijk terras met zijn achten en genieten van de Yang Bier. Hierna gaan we met de nederlandse meiden die nog geen aap hebben gezien naar onze kamers en het spektakel begint van vooraf aan. De meiden hebben ervan genoten. Hierna gaan we onze laatste avondmaal op deze bestemming nuttigen om ons voor te bereiden op de reis naar Koh Samui.

• 16 Februari 2014 - 09:16

Sander&Tanja:

Hoi,
    Ziet er allemaal goed uit hoor, geniet!

• 19 Februari 2014 - 09:39

Enno:

Heerlijk daar zeg! mooie foto's. Hier op werk gaat alles z'n gangetje, niks bijzonders.
    Veel plezier nog!

Groet Enno