Minimale bagage gewenst - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Margreet en Henk - WaarBenJij.nu Minimale bagage gewenst - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Margreet en Henk - WaarBenJij.nu

Minimale bagage gewenst

Door: Margreet Peters

Blijf op de hoogte en volg Margreet en Henk

04 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Het is 03 februari en we gaan richting de Jungle Rafts maar eerst hebben we wat stops te doen. De eerste stop is richting de oude vissers poort van Samut Songkram bij de lokale bevolking staat dit bekend om Maekong wat bekend staat als de spoorlijn markt. Het station is in het midden van de centrale markt en vandaag is het er erg druk met lokale bevolking een een stel toeristen. Deze lopen over de markt en aan het einde van de markt staan ze te wachten totdat de trein komt want dan schieten alle schermen van de kraampjes omhoog als de trein er door moet. Een geweldig gezicht. Hierna gaan we verder en rijden richting de provincie Kanchanaburi.
We gaan met de trein naar Nam Tok Burma spoorlijn deze is tot stand gekomen in de WWII onder Japanese order door POW's en gedwongen arbeid. Hierna lunchen we in Pakseang na de lunch nemen we de long tail boot for een bootritje over de Rivier de Kwai Noi. De rest van de middag zitten we in ons nieuwe hotel genaamd de River Kwai Jungle Rafts. Om vijf uur worden de olifanten verplaatst naar de Jungle waar ze op zich zelf zijn en niet altijd met de dorpelingen die ze getraint hebben. In de ochtend worden ze gewassen in de rivier en de hele dag doen ze een wandling met twee toeristen op hun rug. Na gedane arbeid de jungle in en de volgende ochten om half acht een bad in de rivier met als toetje de schillen van fruit. We zijn niet wezen wandelen met de olifant.

• 04 Februari 2014 - 17:27

Ed:

Wat een geweldige ervaring en belevenissen, spannend hoor! Ik probeer de tocht te volgen met de vinger op de kaart! Veel plezier en geniet !