We zijn in Chang Mai - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Margreet en Henk - WaarBenJij.nu We zijn in Chang Mai - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Margreet en Henk - WaarBenJij.nu

We zijn in Chang Mai

Door: Margreet Peters

Blijf op de hoogte en volg Margreet en Henk

06 Februari 2014 | Thailand, Ayutthaya

Op 5 februari hebben we een Tuk Tuk tour gehad van twee uur. We zijn als een trein langs vier tempels gereden, foto's gemaakt en weer afgezet bij het treinstation. Daarna zouden we een restaurant zoeken maar de Tuk Tuk driver heeft ons gratis gebracht naar een Restaurant aan de rivier.
We waren namelijk te gul met de fooi maar dat heeft ons een heel goed restaurant opgeleverd.

Na het eten zijn we lopend terug gegaan naar het trein station om vandaar te vertrekken naar Chang Mai. Om 19:45 uur ging de trein en we hadden de laatste wagon. Heerlijk een 1ste klas verblijf om te zitten en te slapen. De treinreis duurde 12 uur. Vandaag in de ochtend werden gewekt om 6 uur voor ons ontbijt en werden de lakens onder onze kont vandaan getrokken om de slaap plaatsen tot bank te transformeren. In de trein hebben we genoten van ons ontbijt op bed met koffie en een orange jus.

Aangekomen in Chang Mai werden we belaagd door Tuk Tuk rijders om ons naar het Hotel te brengen voor 50 bath per persoon. Het hotel waar we nu zitten heet Chang Mai Gate Hotel dit hotel ziet er erg leuk uit en is vrij schoon. De kamers zijn weer geweldig en is niets mis mee.

Morgen gaan we het gevecht van de Gibbon Chaing Mai aan. Dit is een uniek ervaring om te hangen aan lijnen en in de toppen van het 1500 jaar oude regenwoud. We gaan dan van boomtop naar boomtop met een ziipline. Je moet dan geen hoogte vrees hebben. Hierna komen we weer terug in het Hotel en krijgen dan een Thaise Massage van twee uur.

De volgende dag checken we uit en laten onze koffers en rugzakken achter en nemen een kleine bagage mee voor een drie daagse trekking.
Deze heet " Tribal culture of Chaing Dao.Na deze trekkin checke we weer in, in het Chang Mai Gate Hotel voor 1 overnachting. De volgende ochtend vliegen we naar Bangkok om daarna weer met de trein te vertrekken naar Suratthani. Ondertussen is het dan 11 of 12 februari en dan verblijven we vier dagen in de jungle. Na de Jungle belevenissen schrijf ik weer een verslag als er een computer in de buurt is.

• 06 Februari 2014 - 20:21

Nanne:

Spannende tijden in de boomtoppen morgen. Lijkt me geweldige ervaring. Veel plezier samen!

• 07 Februari 2014 - 11:32

Ed:

Als ik het zo lees heb je straks die paar dagen strand echt wel nodig om weer bij te komen! Druk programma, heel veel Zien en indrukken achterlaten, hoop dat je ook veel afdrukken meeneemt. Heb een Blauwe vinger van het volgen op de kaart, spannend allemaal ! Geniet en doe voorzichtig !

• 07 Februari 2014 - 14:53

Joke Halekor:

Lijkt me heel mooi maar wel vermoeiend geniet er lekker vaan