Trekking van bergdorp naar bergdorp - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Margreet en Henk - WaarBenJij.nu Trekking van bergdorp naar bergdorp - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Margreet en Henk - WaarBenJij.nu

Trekking van bergdorp naar bergdorp

Door: Margreet Peters

Blijf op de hoogte en volg Margreet en Henk

10 Februari 2014 | Thailand, Ayutthaya

We zijn weer terug in Chaing Mai na een drie daagse trekking van bergdorp naar bergdorp. Voordat we de trekking gingen doen hebben we gewandeld met olifanten en hebben op een bamboeraft gezeten. Wat mij betreft hadden we dit kunnen laten vervallen. Veel te toeristisch. Hierna begon onze trekking met rugzak de bergop. De eerste dag trekking was erg zwaar en best moeilijk. Af en toe weg gegleden en mijn nicht was nog gevallen met rugzak en al in het water dag E-reader maar de overige electronica deed het nog. En zelf was ze helemaal heel gebleven wat natuurlijk het allerbelangrijkste is. Na eindelijk onze bestemming te hebben bereikt waren we allen erg moe.
De hele trekking groep sliep samen in een gebouw op harde matrassjes en een paar dekens tegen de koude die er inderdaad was die nacht.
In de avond uren hebben we een voorstelling gekregen van de lokale bevolking en heb ik ze papegaaitje leef je nog geleerd. Erg grappig voor de kinderen ze bleven vragen om het te herhalen.
De volgende dag ontbijten en er bleek een lokale markt opgezet te zijn om allerlei toeristische onnuttige zaken te kopen wat voor inkomen zorgt bij de de dorpbewoners. Oke dan maar een armbandje gekocht.
Hierna na het volgende dorp gewandeld maar hebben gevraagd om een short-cut. Dus waren we na twee uur wandelen in het tweede dorp. Wij blij en moe een middagdutje gedaan en hierna van een heerlijke avondmaal genoten. De volgende ochtend beleven we het zelfde ritueel en gaan we de laatste wandeling doen. We komen in een volgende dorp en wat staat daar onze truck daar gaan we mee naar de lunch en bezoeken we nog even een orchideen winkel. Niet echt mijn ding maar het zit in de route. Nu zitten we in Chang Mai Gate Hotel en morgen vliegen we naar Bangkok en vandaar uit met de nachttrein naar Sura Tani. Als we in Ko Samui zijn zal er ook weer internet zijn en dan doe ik weer een verslag over onze jungle ervaringen.

• 10 Februari 2014 - 13:39

Adri:

Leuk verhaal, jullie vervelen je in ieder geval niet, elke dag weer een nieuwe belevenis. Doe voorzichtig in de jungle.

• 10 Februari 2014 - 17:03

Jesse:

leuke foto's van de olifanten. Lijkt mij ook tof. Groetjes van ons. Jesse

• 10 Februari 2014 - 21:38

Marja:

Hoi Henk, Margreet, Mamsi en Robert!
    Wat een avonturen zo te lezen. Pittige bedoeling dus geweest in de jungle?! Moeders, zonde van de E-reader zeg!! Gelukkig heb je de toch zelf wel heelhuids overleefd! De foto's zien er erg mooi uit, ben benieuwd om de verhalen in real lief te horen en om alle foto's te bewonderen! Alvast een goeie vlucht naar Bangkok toegewenst en dan in de nachttrein op naar het volgende avontuur. Heel veel plezier!! Hier gaat ook alles goed. Groetjes!!