Visum gehaald op 23 september jl. - Reisverslag uit Landsmeer, Nederland van Margreet en Henk - WaarBenJij.nu Visum gehaald op 23 september jl. - Reisverslag uit Landsmeer, Nederland van Margreet en Henk - WaarBenJij.nu

Visum gehaald op 23 september jl.

Door: Margreet & Henk

Blijf op de hoogte en volg Margreet en Henk

12 Oktober 2010 | Nederland, Landsmeer

Voor Suriname is een Single Entry visum nodig, dat voor vertrek geregeld moet worden. Daarnaast dient je paspoort bij aankomst in Suriname nog minimaal 6 maanden geldig te zijn. Als je een excursie hebt geboekt naar Frans Guyana dan dien je een Multiple Entry visum aan te vragen in verband met het verblijf in Frans Guyana. Een Single versie kost 40 euro per persoon.

Eindelijk had ik het consulaat gevonden was namelijk helemaal verkeerd gereden en kwam helemaal uit in Amstelveen.
Toen maar weer een stukje terug om de Cusertstraat niet te missen.
In een zijstraat mijn auto geparkeerd en wandelde naar het consulaat. Een mooi gebouw maar niet echt onderhouden. Binnenkomend zitter er al een paar mensen. Ik loop naar het nummertjes apparaat en trek een nummertje. Naast het nummertjes apparaat is een plankje gemaakt en daarop staat een potje lijm. Ik probeer de pasfoto's met de lijm op het formulier te krijgen.

Ik zie op het formulier dat ik geen adres heb ingevuld als verblijfplaats in Paramaribo.
Dat werd me later ook wel duidelijk gemaakt dat ik het echt nodig heb anders kreeg ik geen visum. Dan maar weer naar buiten en via mijn blackberry naar internet en djoser opgezocht zodat ik kon vragen wat het adres in paramaribo zou worden.
Ik zou teruggebeld worden want het stond ook nog niet op de site van mijn djoser. Terug naar binnen weer een nummertje getrokken en na 10 minuten werd ik gebeld. Snel het adres genoteerd en na 5 minuten was ik al weer aan de beurt.
Dat gaat dan wel weer snel.

Wachtend bij de kassa voor betaling kreeg ik de paspoorten terug met een mooi ingeplakt visum. Kost je een halve dag en 80 euro maar dan heb je ook wat. De volgende keer laat ik het djoser zelf regelen. Wel zo makkelijk.


  • 12 Oktober 2010 - 19:31

    Mieke:

    Nou dat heb je goed geregeld...!!
    Dag Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margreet en Henk

Rondreis met Djoser naar Suriname

Actief sinds 21 Juli 2008
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 52426

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 22 Februari 2014

Thailand onderweg met famile en vrienden

02 November 2010 - 21 November 2010

Rondreis met Djoser naar Suriname

04 Augustus 2009 - 24 Augustus 2009

Noord Italië

16 November 2008 - 02 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: