Boven Suriname - Danta Bai - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Margreet en Henk - WaarBenJij.nu Boven Suriname - Danta Bai - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Margreet en Henk - WaarBenJij.nu

Boven Suriname - Danta Bai

Door: Margreet & Henk

Blijf op de hoogte en volg Margreet en Henk

12 November 2010 | Suriname, Paramaribo

De nacht was wat minder. Henk heeft bijna de gehele nacht liggen hoesten. Ik zit bij de rivier en kijk fascinerend naar een paar slakken die naar elkaar toe krijpen. Er zit ook een krab die probeert visjes te vangen. Het is de krab gelukt en hij schiet snel weer naar zijn holletje.
Vandaag varen we naar een school we gaan niet mee want we gaan vissen.
Het geluk zit ons mee. Henk vangt een piranha helaas te laat voor de foto. Nog even later vangt hij een Tukanaru (Peacock Bass). Het verhaal is dat Henk vast zat met zijn lijn onder een rots en Gunnar onze reisgenoot maakte de lijn los en gooide deze weer ver het water in.
Waarop Henk de lijn langzaam inhaalde tegelijktijd en er een Bass op zat. Bij wijze van spreken gooide Gunnar de haak in de mond van de vis. Na het vissen gaan we mee naar een inheems dorp. Kan ondertussen de dorpen wel dromen maar misschien is er toch weer wat anders te zien.

• 21 November 2010 - 13:22

Gerrie:

Hoi Margreet en Henk.

Jullie mail van 12 november, Danta Bai, krijg ik op 21 november om 14.00uur binnen.
    Ik heb al je verslagen gelezen Margreet. Echt héél leuk en leerzaam.
    Bedankt en een goede thuisreis.
    Liefs Gerrie