Brokopondo stuwmeer - Reisverslag uit Brokopondo, Suriname van Margreet en Henk - WaarBenJij.nu Brokopondo stuwmeer - Reisverslag uit Brokopondo, Suriname van Margreet en Henk - WaarBenJij.nu

Brokopondo stuwmeer

Door: Margreet & Henk

Blijf op de hoogte en volg Margreet en Henk

09 November 2010 | Suriname, Brokopondo

We zijn aangekomen op het stuwmeer van Brokopondo en staan de dam te fotograferen. Verder rijdend komen we aan bij Ston eiland waar we overnachten. We zitten in een hut met 6 personen. We kijken vanaf onze veranda over het stuwmeer.
De bagage wordt door Henk gehaald en daarna gaan we vissen op Piranha's
We vertrekken met een boot het meer op het lijkt ondertussen de film Fog wel. Boven het meer steken allemaal boomstammen uit. Er zitten namelijk onder het water allemaal dorpen, bomen en heuvels. Dit gedeelte is onderwater gezet om te fungeren als een krachtcentrale voor stroomenergie. Als de dam breekt dan ligt heel Paramaribo onder water. Brunswijk heeft in het verleden wel eens gedreigt om de dam te laten springen. Ondertussen krijgen we onze bamboe hengel. En een van de medereizigers Jeanine heeft meteen al een piranha gevangen. Dat laten we niet op ons zitten en verkassen naar een dicht bijzijnd eilandje of heuveltop kun je het ook noemnen. Daarachter schuilend voor de regen ondertussen vang ik mijn eerste piranha> Henk heeft er ondertussen al een gevangen. Nog een kwartier later vang ik mijn tweede piranha.
Het staat 3 - 2 voor de toeristen en we hebben gewonnen want we gaan weer terug omdat het verschrikkelijk regent. Voorbij het eilandje komen we in verscrhikkelijk noodweer terecht. Het regent en onweert op het meer. We varen richting eilandjes om daar achter vandaan richting onze hut te komen. Het is een spookachtig meer met toeristen die in de boot angstig denken of ze wel de rand van het stuwmeer halen. Een medereiziger jeroen heeft een filmpje gemaakt en die zal ik laten zien zodra we in Nederland zijn. Dan zie je wat we eigenlijk bedoelen.

• 16 November 2010 - 10:19

Bertus:

Hoi Greet
    Zat alles al een beetje door te lezen.
    Piranha's??
    Kijk maar uit dat Henk zijn grote teen er niet vanaf word gebeten,hahaha.
    Jullie vermaken je dus prima?
    Nou meid,wens jullie nog een plezierige voortzetting van jullie reis.
    Groetjes Bertus.
    Ps: De foto's zijn ook mooi.
    Doei!!!!

• 16 November 2010 - 12:16

Ed:

ontvang nu,16/11 je berichten van/tot 6/11, weet dat je ver weg bent, maar toch! heb je geen dommeltje of tam tam? lijkt me erg mooi en spannend daar, geniet nog maar lekker!

• 16 November 2010 - 14:10

Liong:

Hi Margreet en Hednk,
    Leuk verslag, maar niet teveel eten. Jullie krijgen er een biggie mass van.