Boven Suriname - Danta Bai - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Margreet en Henk - WaarBenJij.nu Boven Suriname - Danta Bai - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Margreet en Henk - WaarBenJij.nu

Boven Suriname - Danta Bai

Door: Margreet & Henk

Blijf op de hoogte en volg Margreet en Henk

11 November 2010 | Suriname, Paramaribo

Na het ontbijt gaan we richting het Marron museum. Corine heeft de naam van de website, deze krijg ik later opgestuurd. Onderweg stoppen we weer bij een paar dorpen... en gaan de bootsman oppikken. We varen verdder op de Marrewijnen rivier. Op dit moment slapen we zoals eerder gezegd in Danta Bai. We komen bij verschillende stroomversnellingen eb bij één moeten we uit stappen anders komen we niet verder. Op het filmpje zie je hoe we verder gaan. Eerst gaan de boten snel manouvrerend door het water en komen dan weer acher de rotspartij te voorschijn waar we eerst waren uitgestapt. We varen verder en komen na twee en half uur varen bij het Marron dorp en museum. Er werd veel uitgelegd over de cultuur die Henk vast toe kan voegen aan het verslag. Na de uitleg wandelen we weer richtging boot.
We stoppen bij een paar vrouwen die wat vroegen aan Chafied. Ondertussen wordt er gezegd dat Patricia een grote kont heeft en of ze kan dansen. Maar ze zingt liever en dat wordt in dank afgenomen. We wandeken weer verder riching de boot en gaan een plek op zoeken waar je kunt zwemmen.